Pagina's

woensdag 24 april 2013

Feedback gastcollege Djarno


We waren om 8:45 uur aanwezig. Helaas stond de gastspreker Bob van Leeuwen in de file en begon het gastcollege om 9:20 uur. Bob van Leeuwen is trendwatcher van Interpolis. Interpolis is een van de grootste verzekeringsmaatschappijen van Nederland. Vooraf was het voor mij niet helemaal duidelijk wat een trendwatcher precies doet. Een trendwatcher kijkt veel naar de toekomst en houdt nauwlettend gebeurtenissen (trends) in de gaten die voor hen toepasbaar zijn. Trendwatchers proberen zo goed mogelijk trends te voorspellen. Bedrijven kunnen inspelen op de trends die gaan komen. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld vernieuwingen aanbrengen. Een voorbeeld hiervan is internet, dat steeds meer gebruikt wordt. Bedrijven zullen hierop moeten inspelen om succesvol te blijven.
Innovatie staat centraal in periode 4 van de Bedrijfskunde MER opleiding. Deze presentatie verduidelijkte waar we met het project mee bezig waren. Uit de presentatie bleek dat creativiteit zeer van belang is om te innoveren.
Ik vond het erg fijn dat hij bij elk onderwerp met voorbeelden kwam. Meestal door middel van foto’s of een video. Zo werd het nog helderder.
Een duidelijk voorbeeld was de auto die automatisch stuurde. Dit zijn mooie technologieƫn, maar willen mensen dit wel. Hier zitten voor-en nadelen aan. Een voordeel is dat je niks meer hoeft uit te voeren. Een nadeel is dat je geen controle meer hebt over de auto. Hier moet goed over worden nagedacht door bedrijven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten