donderdag 18 april 2013

Waarom social media niet mogen ontbreken in het innovatieproces



thebridge.nl

Een van de belangrijkste punten bij het innoveren is de toenemende interactie met de buitenwereld. Hiervoor is social media een belangrijk middel dat niet kan ontbreken bij een succesvol innoverend bedrijf. Door social media kan het bedrijf de klant al in het begin betrekken bij het innovatieproces. Hierdoor kan de innovatie beter aansluiten bij de wensen van de klant. Dit heeft tot gevolg dat de kans groter is dat die innovatie goed aanslaat bij de consument. Link

Investeren in innovatie dé oplossing

Het investeren in de economische innovatie is een belangrijk en veel besproken onderwerp als het gaat om het overwinnen van de economische crisis. Vooral investeren in research en development is iets wat de overheid stimuleert. Nederland moet innoveren in de economie om de crisis het hoofd te bieden. Nederland moet kiezen voor de markten waar ze sterk in is. Zo moet Nederland zich focussen op innovatie binnen deze gebieden. Link

Hoe groter het ego van de baas, des te innovatiever het bedrijf

Uit onderzoekt blijkt dat de mate van innovatie hangt af van de CEO van het bedrijf.  Als een CEO narcistische kenmerken heeft, zal de CEO nieuwe ideeën sneller omarmen. Dit komt doordat een CEO veel vertrouwen heeft in zichzelf en graag in de spotlight staat. Hierdoor durft de CEO grotere risico’s te nemen en daardoor ook meer kan innoveren. Het gevaar van deze kenmerken is dat de CEO té gefocust is op zichzelf en daardoor risico’s onderschat of te laat herkent.

Innovatie is snelste weg uit crisis - maar kunnen we nog wel innoveren?




Hedendaags maken we gebruik van internet/smartphone’s maar toch blijkt dat er nog te weinige technische innovatie is. Neem als voorbeeld auto’s, treinen en vliegtuigen, deze vervoersvmiddelen zijn in nog geen 100 jaar ontwikkeld tot een enorme verbetering voor de samenleving. Vooral als men weet dat men vroeger te paard overal na toe ging. Volgens onderzoeker Peter Thiel staat het innoveren stil. Het is niet noodzakelijk om steeds opnieuw te zoeken naar ideeën. In het artikel staat vermeld dat men moet investeren in de huidige innovatie, dit met als uiteindelijke doel om de economie  te verbeteren. . Dit zal namelijk de snelste uitweg zijn om de uit onze huidige crisis te komen . Link

Facebooks Zuckerberg lanceert politieke beweging


Mark Zuckerberg 

Facebook is een van de meeste gebruikte social-media ter wereld. Ook al is zo’n groot bedrijf helemaal volgroeid, zullen ze toch moeten blijven innoveren. Namelijk stilstaan is achteruit gaan. Er is op het moment ook een nieuwe soort social media op komst ‘Instagram’. Als Facebook niks doet om de site te vernieuwen en verder te ontwikkelen zullen de gebruikers van facebook naar iets anders zoeken. Daarom heeft Facebook Forward for us op gericht, dit is om meer kenniseconomie op te bouwen lin de VS met het eindelijke doel om meer banen, innovatie en investeringen te garaderen. We zullen over een tijdje merken of het nieuwe idee van Mark Zuckerberg ( Oprichter Facebook) een succes is geworden. Link