Pizza-keten Domino’s heeft voor meer dan
10 miljoen pond aan mobiele verkopen gerealiseerd sinds de lancering van zijn iPhone-app in het begin van 2011. Meer informatie? Zie artikel
woensdag 29 mei 2013
Debenhams’ iPhone- en Android-apps
Debenhams is de eerste ‘high street retailer’
in Groot-Brittannië die een barcodescanner, als onderdeel van zijn app, heeft gelanceerd en die binnen vijf maanden 1 miljoen pond omzet heeft gegenereerd na lancering op het iPhone-platform. Vorige maand heeft het bedrijf aangekondigd nu ‘volledig mobiel’ te zijn met nieuwe app-lanceringen op het Android- en Nokia-platform, als aanvulling op de mobiele website.
Net-a-Porter’s window shop
Fashion e-tailer Net-a-Porter heeft een pop-up
window shop gecreëerd, waarmee shoppers via hun iPad en smartphones producten ‘tot leven kunnen brengen’ en kunnen bestellen. Zie de video
window shop gecreëerd, waarmee shoppers via hun iPad en smartphones producten ‘tot leven kunnen brengen’ en kunnen bestellen. Zie de video
That calls for a Carlsberg
De eerste keer dat Lake, de auteur van dit artikel
, de video van Carlsberg bekeek (zie hieronder) was deze minder dan vierhonderd keer bekeken. Een paar weken later en met meer dan 5 miljoen views heeft Carlsberg aangetoond dat een goed idee de sleutel is tot een viraal succes.
, de video van Carlsberg bekeek (zie hieronder) was deze minder dan vierhonderd keer bekeken. Een paar weken later en met meer dan 5 miljoen views heeft Carlsberg aangetoond dat een goed idee de sleutel is tot een viraal succes.
Heineken’s ‘StarPlayer’voetbal-app
Een ander merk dat keer op keer indruk weet te maken volgens Lake, is Heineken. De Nederlandse brouwer heeft het afgelopen jaar meerdere multichannel campagnes uitgebracht. Een van deze campagnes was de StarPlayer-app, waarmee voetbalfans (via mobiel of desktop) een realtime spel kunnen spelen tijdens een Champions League wedstrijd, zie het filmpje
Gastcollege week 5 'flexibel blijven'
Iris van de Mortel
Vandaag 21 mei hebben we gastcollege gehad van Martijn Kanters manager KredietRisicoManagement en Tony van Driel Teammanager Klant contact Centrum van de Rabobank. Zij hebben ons uitlegt dat het belangrijk is in deze tijd dat bedrijven flexibel zijn. Als een bedrijf om een lening vraagt bij de bank, moeten zij beschikken over een goed businessplan hebben, uitgerekend hebben wat ze gaan verdienen en vooral ook scenario’s hebben uitgewerkt. Het is belangrijk dat ze deze scenario’s hebben uitgewerkt, omdat dit onzekerheden zijn waar een bedrijf zelf geen input in heeft, maar slechts op in kan spelen. Daarnaast moet een bedrijf goed nadenken waarin geïnnoveerd moet worden. In product, proces, markt, personeel idee of in dienstverlening. Bij de ontwikkeling van KIJK-app richten wij ons op veranderende klantwensen.
Grootste uitdaging: omgaan met scenario’s dus flexibel zijn.
Djarno Janssen
Op 21 mei 2013 kregen we een gastcollege van Martijn Kanters en Tony van Driel. Zij werken als manager bij de Rabobank. Bij dit gastcollege stond financiering centraal.
Eerst vertelde ze over Rabobank zelf. Daarna gingen de sprekers steeds meer de link leggen tussen financieren en innoveren. Waarin kun je innoveren? Je kunt innoveren in een product, proces, markt, personeel, idee, dienstverlening. Wanneer strekt een bank een lening voor een bedrijfsidee en wanneer niet. Een bank kijkt naar de volgende zaken bij het verstrekken van een financiering: de eigenaar, het bedrijf incl. cijfers, markt & concurrentie, producten en diensten, bedrijfsvoering & strategie, zekerheid. Al trekt mij bedrijfseconomie niet veel, vond ik dit toch een interessant gastcollege. Er werd veel interactie gezocht met het publiek, zo ontstonden er velen vragen.
Redwan SaydiIk heb vandaag weer een gastcollege bijgewoond. De gastspreker van vandaag waren Martijn Kanters en Tony van Driel. Beide gastspreker vervullen bij de Rabobank een functie, Martijn is manager bij de KredietRisicoManagement afdeling. En Tony van Driel is Teammanager Klant Contact Centrum bij de Rabobank. De heren kwamen ons het één en ander vertellen over de manier hoe een bank financiert. Onder andere werd ons verteld waar een bedrijf rekening moet houden als zij haar investeringsplan op gaat stellen, om deze vervolgens aan de bank te presenteren. Er werd tijdens de college ook verteld hoe de bank ondernemers selecteert die in aanmerking komen voor een investering. Het was een leerzame gastcollege, omdat ik nu meer een beeld heb gekregen hoe de financiering binnen een bank tot stand komt. Het gastcollege was ook zeer interessant, en de gastsprekers hadden een volt verhaal voorbereid wat helder enduidelijk was.
Vandaag 21 mei hebben we gastcollege gehad van Martijn Kanters manager KredietRisicoManagement en Tony van Driel Teammanager Klant contact Centrum van de Rabobank. Zij hebben ons uitlegt dat het belangrijk is in deze tijd dat bedrijven flexibel zijn. Als een bedrijf om een lening vraagt bij de bank, moeten zij beschikken over een goed businessplan hebben, uitgerekend hebben wat ze gaan verdienen en vooral ook scenario’s hebben uitgewerkt. Het is belangrijk dat ze deze scenario’s hebben uitgewerkt, omdat dit onzekerheden zijn waar een bedrijf zelf geen input in heeft, maar slechts op in kan spelen. Daarnaast moet een bedrijf goed nadenken waarin geïnnoveerd moet worden. In product, proces, markt, personeel idee of in dienstverlening. Bij de ontwikkeling van KIJK-app richten wij ons op veranderende klantwensen.
Grootste uitdaging: omgaan met scenario’s dus flexibel zijn.
Djarno Janssen
Op 21 mei 2013 kregen we een gastcollege van Martijn Kanters en Tony van Driel. Zij werken als manager bij de Rabobank. Bij dit gastcollege stond financiering centraal.
Eerst vertelde ze over Rabobank zelf. Daarna gingen de sprekers steeds meer de link leggen tussen financieren en innoveren. Waarin kun je innoveren? Je kunt innoveren in een product, proces, markt, personeel, idee, dienstverlening. Wanneer strekt een bank een lening voor een bedrijfsidee en wanneer niet. Een bank kijkt naar de volgende zaken bij het verstrekken van een financiering: de eigenaar, het bedrijf incl. cijfers, markt & concurrentie, producten en diensten, bedrijfsvoering & strategie, zekerheid. Al trekt mij bedrijfseconomie niet veel, vond ik dit toch een interessant gastcollege. Er werd veel interactie gezocht met het publiek, zo ontstonden er velen vragen.
Michèlle Gittens
Het gastcollege van week 5 werd gegeven door Martijn Kanters die werkt als Krediet Risico Management en Tony van Driel die werkt Teammanger Klant Contact Centrum. Beiden zijn werkzaam bij de Rabobank.
Het was een interessant gastcollege over het financieren van innovatie. Ze gaven een aantal punten waar goed op gelet moest worden bij het financieren van een innovatie. Het moet goed duidelijk zijn waar er in geïnnoveerd wordt. Dit kunnen zijn: ideeën, dienstverlening, producten, markt, personeel, proces.
Wanneer het duidelijk is waarin geïnnoveerd wordt kan men gaan kijken naar de financiële haalbaarheid van het idee. Voor een bank is vooral rentabiliteit erg belangrijk.Het moet een goede innovatie zijn met een hoog potentieel om ervoor te zorgen dat het werkt.
Een innovatie moet inspelen op de ontwikkeling en verandering van het consumentengedrag, de omgeving en de wetgeving.
Het was een duidelijke presentatie met veel voorbeelden en gastsprekers die duidelijk erg enthousiast waren over hun beroep. Dit maakte het leuk om naar te kijken.
Het was een interessant gastcollege over het financieren van innovatie. Ze gaven een aantal punten waar goed op gelet moest worden bij het financieren van een innovatie. Het moet goed duidelijk zijn waar er in geïnnoveerd wordt. Dit kunnen zijn: ideeën, dienstverlening, producten, markt, personeel, proces.
Wanneer het duidelijk is waarin geïnnoveerd wordt kan men gaan kijken naar de financiële haalbaarheid van het idee. Voor een bank is vooral rentabiliteit erg belangrijk.Het moet een goede innovatie zijn met een hoog potentieel om ervoor te zorgen dat het werkt.
Een innovatie moet inspelen op de ontwikkeling en verandering van het consumentengedrag, de omgeving en de wetgeving.
Het was een duidelijke presentatie met veel voorbeelden en gastsprekers die duidelijk erg enthousiast waren over hun beroep. Dit maakte het leuk om naar te kijken.
Redwan SaydiIk heb vandaag weer een gastcollege bijgewoond. De gastspreker van vandaag waren Martijn Kanters en Tony van Driel. Beide gastspreker vervullen bij de Rabobank een functie, Martijn is manager bij de KredietRisicoManagement afdeling. En Tony van Driel is Teammanager Klant Contact Centrum bij de Rabobank. De heren kwamen ons het één en ander vertellen over de manier hoe een bank financiert. Onder andere werd ons verteld waar een bedrijf rekening moet houden als zij haar investeringsplan op gaat stellen, om deze vervolgens aan de bank te presenteren. Er werd tijdens de college ook verteld hoe de bank ondernemers selecteert die in aanmerking komen voor een investering. Het was een leerzame gastcollege, omdat ik nu meer een beeld heb gekregen hoe de financiering binnen een bank tot stand komt. Het gastcollege was ook zeer interessant, en de gastsprekers hadden een volt verhaal voorbereid wat helder enduidelijk was.
Abonneren op:
Posts (Atom)